Strona główna Marketing

Tutaj jesteś

Cross-selling i up-selling w sklepie PrestaShop – jak sprzedawać więcej za pomocą sprawdzonych strategii?

Marketing
Cross-selling i up-selling w sklepie PrestaShop

Zdobycie nowego klienta w e-commerce jest kosztowne. Dlatego właściciele sklepów internetowych koncentrują się na maksymalizacji wartości każdego koszyka. Jakie strategie pozwalają im zwiększyć przychody bez inwestycji w pozyskanie nowych klientów? Należy do nich cross-selling i up-selling. Jeśli prowadzisz sklep PrestaShop, koniecznie sprawdź, na czym polegają te techniki i dlaczego warto na nie postawić.

Czym jest cross-selling?

Cross-selling polega na proponowaniu klientowi produktów powiązanych z jego zakupem. Taka strategia zwiększa średnią wartość koszyka i poprawia doświadczenie zakupowe. W ramach cross-sellingu sklep może oferować np. szkło ochronne do zamówionego smartfona, pastę do butów przy zakupie obuwia, odżywkę do włosów tej samej linii co zamawiany szampon. Technikę w sklepie PrestaShop wdrożysz za pośrednictwem wtyczki Cross Selling Pro – Upsell – koszyk i wszystkie strony. W ramach cross-sellingu najlepiej proponować popularne, mające dużą liczbę pozytywnych opinii produkty, ponieważ zwiększa się wtedy szansa na skorzystanie z propozycji przez klienta.

Na czym polega up-selling?

Up-selling zachęca klienta do zakupu droższego lub bardziej zaawansowanego wariantu produktu. Może to być smartfon z większą pamięcią, kosmetyk w większym opakowaniu lub produkt premium wyposażony w dodatkowe funkcje. Przy wdrażaniu up-sellingu podobnie jak przy cross-sellingu sprawdzi się wtyczka Cross Selling Pro – Upsell – koszyk i wszystkie strony. Warto też stosować promocje łączone jak np. mała obniżka ceny przy zakupie droższego produktu. W ten sposób znacznie zwiększa się skuteczność up-sellingu.

Personalizacja i subtelność – ważne dla skuteczności technik

Przynoszący efekty cross-selling i up-selling wymaga przemyślanej personalizacji. Propozycje powinny być dopasowane do preferencji klienta, jego zamówienia, a jednocześnie nieprzesadne, ponieważ nadmiar rekomendacji może bardziej zniechęcić niż zachęcić użytkownika. Ważna jest również atrakcyjna prezentacja produktów. Wyraźne, dokładnie przedstawiające produkty zdjęcia i krótkie, pełne konkretnych informacji opisy zwiększają prawdopodobieństwo zakupu. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wdrażaniu omawianych technik w sklepie PrestaShop, możesz sprawdzić ofertę agencji: https://www.ibif.pl/oferta/sklepy-internetowe-prestashop.

Cross-selling i up-selling

Gdzie umieszczać rekomendacje w sklepie PrestaShop?

W PrestaShop rekomendacje możesz wyświetlać na różnych etapach ścieżki zakupowej – na stronie produktu, koszyka, kategorii czy stronie podziękowania po zakupie. Każde z tych miejsc pełni inną funkcję, strona produktu bardziej nadaje się do up-sellingu, a koszyk – do cross-sellingu. Na etapie koszyka klient już podjął decyzję zakupową, więc jest bardziej skłonny do „dobierania” mniejszych dodatków, niewymagających dłuższego namysłu. W fazie podziękowań po złożeniu zamówienia można przesłać klientowi jednorazową ofertę z rabatem bądź produkty do regularnego uzupełniania wybranego zamówienia, np. kapsułki do zmywarki.

Dlaczego warto zdecydować się na cross-selling i up-selling?

Omawiane techniki w PrestaShop przynoszą wymierne korzyści. Dzięki nim sklep zwiększa średnią wartość zamówienia i wyróżnia się na tle konkurencji w związku z trafnymi rekomendacjami. Sprzedaż dodatkowych produktów pozyskanemu już klientowi kosztuje zazwyczaj mniej niż pozyskanie nowego klienta za pomocą działań marketingowych.

Dla samych klientów skorzystanie z oferty cross-sellingu lub up-sellingu często również okazuje się korzystne, ponieważ oszczędza ich czas i wysiłek. Wiele osób chętnie kupuje produkty, które się wzajemnie uzupełniają.

Dzięki dobrze wdrożonym strategiom każdy koszyk może być dla serwisu e-commerce okazją do dodatkowej sprzedaży. Jeśli więc szukasz prostych i efektywnych metod na maksymalizację zysków w sklepie PrestaShop, strategie cross-sellingu i up-sellingu będą właściwym wyborem. Zachęcamy do ich testowania i sprawdzania rezultatów, m.in. analizy współczynnika konwersji dla poszczególnych rekomendacji i średniej wartości koszyka.

Artykuł sponsorowany

Redakcja netsales.pl

Jako redakcja netsales.pl z pasją śledzimy świat biznesu, finansów, edukacji i marketingu. Dzielimy się naszą wiedzą, aby nawet najbardziej zawiłe tematy stały się proste i zrozumiałe. Pragniemy inspirować i wspierać naszych czytelników w rozwoju zawodowym i osobistym.

Może Cię również zainteresować

Potrzebujesz więcej informacji?